perjantai 19. lokakuuta 2012

Iittala Klaus Haapaniemi Korento

Klaus Haapaniemi Korento


Minulla on monta lempimukia, 
mutta yksi muki on ylitse muiden. 
Kyseessä on Klaus Haapaniemen Korento. 
Muotoilu on Heikki Orvolan.
Mukissa on kaikki kohdallaan: 
posliini, muoto ja kaunis kuviointi. 

Voisin kerätä koko Korento-sarjan, 
mutta astiakaappeihimme ei mahdu mitään lisää. 
 Olen hankkinut vain kaksi sarjan astiaa, 
mukin ja suuren tarjoilulautasen.



Klaus Haapaniemi (synt 1970) on valmistunut Lahden Muotoiluinstituutista. Hän asuu Lontoossa. Iittalan sivuilla kerrotaan, että Kansainvälinen WGSN-trendanalyysitoimisto on nimennyt hänet yhdeksi aikamme merkittävimmistä nousevista kuvittajista ja suunnittelijoista.



Haapaniemen kuvat ovat kuin satukirjasta.
Ne lumoavat katsojansa täysin.
Toisaalta ne ovat käsittämättömiä.


Minä pidän kuvista.
Voisin katsella yhtä kuvaa hyvin pitkään.



Ja kun haluan juoda SUUREN mukillisen teetä.

Iittala Klaus Haapaniemi Satumetsä

Otan esiin Klaus Haapaniemen Satumetsän :D

19 kommenttia:

  1. Noista kuvista tulee vähän mieleen jotku slaavilaiset satukuvittajat! Mun yhdellä lapsuuden kaverilla oli paljon isänsä työreissuilta tuomia satukirjoja, niissä oli hyvin samantapaisia kuvia. Tahtoisin myös tuon korentolautasen, mahdollisimman isona! Niin ja mahdollisimman edullisesti! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suuri tarjoilulautanen on niin kaunis, että se sopisi vaikka seinälle koristeeksi. Se on oikeastaan huono tarjoilulautasena, koska silloin osa kauniista kuvasta peittyy.

      Poista
  2. Haapaniemen tyyli on mielikuvituksellista,upeaa

    VastaaPoista
  3. Miunkin lempiastioihin kuuluu Haapaniemen työt, rakkaimpia tarjoiluposliineja ovat Satumetsä -kuvioiset iso tarjoilulautanen ja iso kulho, toinen eka äitienpäivälahja ja toinen häälahja :) Ja punaisesta Taika-jättiläismukista juon parhaillaan kahvia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, meitähän on monta. Satumetsä on kaunis. Ja täytyy myöntää, että punainen Taika-muki löytyy myös minulta :)

      Poista
  4. Pidän myös noista Haapaniemen kuvituksista, ne ammentavat vanhasta perinteestä, mutta ovat samalla moderneja. Minäkin näen niissä paljon slaavilaisia vaikutteita. Muistumia vanhoista Kansankulttuurin kustantamista neuvostosatukirjoista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Taitavia kuvituksia, joissa on jotain vanhaa ja jotain uutta. Ja totta, slaavilaisuus tulee vahvasti mieleen.

      Poista
  5. Minullakin on Haapaniemen korentokuppeja Barcelonassa. En tiennytkään että hän(kin) on valmistunut Lahden Muotsikasta...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Korento on upea sarja. Minä pidän siitä oranssina, sininen ei viehätä minua yhtä paljon.

      Poista
  6. Korento on minustakin upea sarja, vaikka en omista ensimmäistäkään. Pojan kummitäti on kerännyt hänelle Taika-sarjaa, joka sekin on mielestäni tosi kaunis.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Taika-sarja on upea. Minulla olisi hyvin monta astiastoa, jos ostaisin kaiken mistä pidän. Olen ratkaissut ongelman ostamalla monta lempimukia :)

      Poista
    2. Ei pöllömpi idea. Pitää harkita.

      Poista
  7. Klaus ♥ Minulla on ongelmanratkaisu toiminut samoin kuin sinulla Ninni! Mukeja löytyy :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On kätävää ostaa vain muki. Voi sitten mielensä mukaan vaihdella mukeja teehetkestä toiseen. Toimii :)

      Poista
  8. Minäkin olen suuri Haapamäen ihailija. Jotenkin en ollenkaan miellä suunnittelijaa mieheksi koska kuvituksensa on niin herkkää ja mystistä. Toistaiseksi minulla on vain satumetsää mutta haluaisin kovasti myös korentoa. Saa nähdä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lämpimästi tervetuloa.

      Haapamäen kuvitukset lumoavat kerta toisensa jälkeen. Niin mystisiä kuvia :)

      Poista
  9. Viime vuonnahan Haapaniemi oli suunnittelemassa maitotölkkien kuvitusta, muistatko? Haapaniemen maitotölkissä oli kissa. Minä tykästyin.

    VastaaPoista