perjantai 31. elokuuta 2012

Parisuhteesta & keskustelusta


Olen kovin puheliasta sorttia.
Mieheni on myös kova puhumaan.
Mies puhuu tekniikasta
ja minä höpisen kaikesta maan ja taivaan välillä.

Keskustelemme usein.
Toisen puheenvuoroon voi todeta vain "ahaa" tai "niinkö?".
Ja jatkaa sitten sujuvasti omalla aiheellaan.
Keskustelu on hyvin teknistä 
ja naisellista rupattelua samaan aikaan.
Eikä kumpikaan osapuoli suutu
vaan tulee kuulluksi.

Keskustelutekniikka on kehittynyt taitavaksi
pitkän parisuhteemme aikana.
Myös lapsemme puhua pälpättävät paljon.
Ovatkohan he tulleet äitiinsä vai isäänsä 
tai peräti molempiin :)

Pehmotassu sopii hyvin perheeseemme.
Se kehrää, maukuu, sirkuttaa ja naksuttelee.
En ole koskaan tavannut yhtä puheliasta kissaa :)

7 kommenttia:

  1. Sehän on hyvä kun kaikki pölpöttää tasapuolisesti :) Minulla on hyvin hiljainen tytär, joka kerran sanoi:" Minua äiti ihan hävettää, kun sinä kälätät kaikkien kanssa". HIhi, minäkö muka kälätän =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kälätys on kivaa! Tytär ei ole tullut äitiinsä.

      Poista
  2. Minä myös olen varsinainen lörppöleuka ;D mieheni on meistä se hiljaisempi, näin ollen minä sitten olen äänessä kaikenaikaa . Myös yöllä ( puhun kuulemma myös silloin)
    Vieraiden seurassa muutun tuppisuuksi , (omasta mielestäni)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin puhun myös öisin. Tutussa seurasssa on mukavaa pälpättää. Vieraiden seurassa yritän hieman harkita puheeni. Joten olen vieraassa seurassa aika hiljainen.

      Poista
  3. Meilläkin puhutaan paljon, kaikenlaisista asioista. Nuorison kanssa vaihdetaan kuulumisia ja pyritään syömään iltaruoka yhdessä saman pöydän ääressä. Viivi-koira osallistuu myös mielellään omalla tyylillään keskusteluihimme :) mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihania nämä perheensä näköiset lemmikit :)

      Poista
  4. Taito keskustella ja kuunnella ovat kyllä äärimmäisen tärkeitä parisuhteessa. Että tuntee tulevansa kuulluksi, mutta että antaa sen mahdollisuuden myös toiselle.

    Me olemme mieheni kanssa toistemme ensirakkaudet ja niin sitä vuosia sitten moni meinasi, ettei se voi kestää joitain kuukausia kauempaa. Vaan kummasti ne vuodet ovat tässä vierähtäneet.. :)

    VastaaPoista